Marketeers en grafische ontwerpers weten al lang dat kleur een belangrijke rol speelt in het succes van een marketing campagne. Specifieke kleuren hebben de neiging om bepaalde emoties op te roepen bij klanten, waardoor het de branding versterkt en motiveert om aankopen te doen. Nou, dat wil je wel toch, als webwinkelier!
Hier onder is de lijst van de 10 kleuren die je omzet zullen verhogen, samen met de specifieke emoties die ze oproepen!
1. rood
Rood is de kleur van macht. Het krijgt de aandacht van mensen en het houdt het, dat is waarom het de meest populaire kleur is voor marketing. Maar niet overdrijven! Het is namelijk ook de kleur van gevaar, dus zorg ervoor dat je bestelknop niet rood is.
2. blauw
Als je gezien wilt worden als betrouwbaar en cool, dan is blauw de kleur voor jou. Meng blauw met complementaire kleuren voor de beste resultaten.
3. roze
Strijden om de aandacht van de jonge vrouwelijke klant? Je kunt niet verkeerd gaan met roze. Het is leuk, vrolijk en lekker vrouwelijk.
4. geel
Geel is een sterke kleur, maar het is ook de gevaarlijkste tint. Gebruik geel om de aandacht te vragen van je publiek en laat hen weten dat ze kunnen vertrouwen op je vaardigheden.
5. groen
Groen is een veelzijdige kleur. Het is warm en uitnodigend, en geeft de klanten een aangenaam gevoel. Ten tweede, het betekent gezondheid, milieu en goodwill. Tot slot, groen is de kleur van geld, dus mensen krijgen associaties van rijkdom.
6. paars
Paars is de kleur van royalty’s, waardoor het perfect is om een vleugje elegantie en prestige te geven aan je site.
7. goud
Goud is ook elegant en prestigieus, maar voegt een element van macht toe dat paars niet kan evenaren. In combinatie met paars of groen, is goud een krachtige kleur die rijkdom symboliseert.
8. oranje
Oranje is energie. Het heeft de eigenschap krachtige aandacht te krijgen, het is leuk en cool, en het geeft klanten het gevoel alsof ze te maken hebben met een up to date bedrijf.
9. bruin
Bruin is een aardse toon, en staat bekend als een troost kleur, en brengt het gevoel van ontspanning aan klanten.
10. zwart
Zwart is een andere zeer veelzijdige kleur. Het kan modern of traditioneel, spannend of ontspannend zijn. Gebruikt als een contrasterende kleur, voegt zwart drama aan welke stemming je wilt oproepen.
Wat is de hoofdkleur van jouw site? En van jouw verkoop-knoppen? Laat het me weten!
Ps; dit zijn de verschillende best converterende bestelknoppen:
En zo zag het er een paar jaar geleden uit:
Herken jij ze allemaal??
Een webshop coach aan jouw zijde nodig?
Misschien wil je je webshop hoger in Google laten ranken en heb je dus goede SEO webshop tips nodig of een uitgebreide SEO Analyse. Of wellicht kun je wel wat webshop hulp gebruiken bij je e-mailmarketing, het opzetten van advertenties of social media marketing.
Ook bieden we complete (online) trainingen variërend van een content marketing cursus tot hoe je van een klant een fan maakt.