3 Simpele manieren hoe je klanten jou naar succes kunnen leiden
Het is algemeen bekend: ‘de klant heeft altijd gelijk’, en wat denk je, dat zou zomaar kunnen! We hebben allemaal grote visies voor ons bedrijf en die passie en verlangen helpen absoluut om je succesvol te laten groeien, maar vergeet je klanten niet… ze zouden je meer kunnen helpen dan je denkt.
Hier zijn 3 manieren hoe jouw klanten je kunnen helpen naar succes:
1. Luister
Luisteren naar je klanten is zo belangrijk! Niet alleen zul je hun loyaliteit winnen, misschien hebben zij de antwoorden op enkele uitdagingen waarmee je geconfronteerd wordt, dus sta open voor de feedback!
2. Reageer
Soms weet je gewoon niet altijd het goede antwoord op een vraag, maar laat dat je niet stoppen, zo weten je klanten dat je hen gehoord hebt en dat je je best zal doen zal om het op te lossen. Deze basis communicatie zal de klant geruststellen en jou toekomstige hoofdpijn besparen. Maar: stel wel duidelijk je grenzen! Ga niet de hele wereld afzoeken voor iets waar een klant om vraagt, als het je te veel tijd gaat kosten heb je wel een tevreden klant (of niet) maar loop je zelf achter op schema.
3. Corrigeer
Wees niet bang om van richting te veranderen of aanpassingen te maken op basis van feedback van de klant! Dit toont dat je serieus bent over je bedrijf en dat je hun feedback serieus neemt, plus het zou gewoon de aanpassing kunnen zijn die nodig is voor je toekomstige succes.. Wij kregen te horen dat de foto’s groter konden, dus dat hebben we aangepast. Helaas is de grootte van de ge-uploade foto’s niet zo hoog, dus nu zijn de kwaliteit en details niet altijd goed zichtbaar. Weer een punt waar we mee aan de slag kunnen!
Heb jij een aantal andere manieren hoe jouw klanten je bedrijf hebben geholpen?