Wat is de basis van je webwinkel?
e-mailadressen
Echt? Ja, echt. Je kunt wel een prachtige webwinkel hebben, maar de kans dat je een verdwaalde bezoeker op je site krijgt, die ook nog eens spontaan een grote aankoop doet, is erg klein in een wereld waar er maar liefst 100.000 Nederlandse webshops zijn.
100000. Ik vind het nog al wat. Om als eerste in het hoofd van de potentiële koper op te ploppen, moet je dus een reden geven waarom nu juist JIJ de juiste webwinkel bent. En dat kan je alleen maar doen door een megagroot marketing budget te hebben.
KA-TJING!
Ha! Daar schrok je even van hè!
Maar dat is niet het enige. Je kunt natuurlijk ook regelmatig iets van je laten horen natuurlijk! Net als met vrienden en je oude omaatje, af en toe iets laten weten, dat wordt op prijs gesteld.
DUS:
Stap 1: verzamel e-mailadressen.
Stap 2: mail je (potentiële) klanten.
Zo simpel is het.
En vergeet niet je af te vragen wat de klant zal denken als je om hun adres vraagt (natuurlijk bedoel ik niet rechtstreeks hè; je geeft ze iets gratis in ruil voor hun e-mailadres):
- Wat krijg ik precies als ik mijn e-mailadres geef?
- Ga je me spammen?
- Hoe vaak ga je me mailen?
- Zal ik korting krijgen?
- Krijg ik als eerste te horen als je een leuke aanbieding hebt?
- Ga je me meer relevante aanbiedingen sturen of verkoop je op slinkse wijze m’n adres en krijg ik viagra junk?
Punten om over na te denken..
En een extra tip: zodra je een leuk aantal e-mailadressen hebt, kun je met een andere webwinkel een keer samen werken. Promoot elkaar, maak gebruik van elkaars groep!
Hoe vaak stuur jij je nieuwsbrief? En vind je het moeilijk om steeds een nieuw onderwerp te vinden? Let me know!