Hier komt de les van vandaag!
Zelfs als je een uniek product verkoopt, tijdschriftwaardige productfoto’s hebt, en goed geschreven productbeschrijvingen, je MOET nog steeds mensen naar je winkel brengen. Je hebt een marketing plan nodig.
Als je geen marketing plan hebt, heb ik twee suggesties:
1] De eerste is een slimme manier van mij om één van mijn producten te verkopen. Als je gelijk aan je marketing plan wilt beginnen, dan doe je mee met mijn online webwinkel training: een doeltreffend actieplan om jou te helpen om echt verder te komen met je webwinkel!
{Zie je hoe subtiel ik dat stukje marketing in het verhaal verwerk? Je had het bijna niet in de gaten hè!}
2] De tweede is een eenvoudige manier om een marketing plan te beginnen. Volg gewoon deze stappen:
- Maak een lijst van zes plaatsen {blogs, websites, online magazines, print publicaties} waar je jezelf, je webwinkel of je producten terug zou willen zien.
- Wijs elk van die plaatsen toe aan een maand in de komende zes maanden. Voorbeeld: februari: een bepaalde kast in de Ariadne, maart: je webwinkel in een MamaMagazine, april: jij in de plaatselijke krant, mei: hipenhot, juni: textilia, juli: 100 extra fans op Facebook. Vul maar in!
- Concentreer je die maand op het verkrijgen van je product op die site of in die publicatie. Lees wat je moet doen om je persbericht in te zenden en verzend het.
Let op: het kan zijn dat je in die maand niet vermeld wordt. Dat kan en dat is niet erg. Je weet het: voor een gedrukte publicatie over 4-6 maanden, stuur je nu al je idee of persbericht op. Het is gewoon belangrijk om te focussen op het verkrijgen van deze vermeldingen.
Weet je wat mist in de opzet van de meeste marketing plannen?
Het actie gedeelte! En een gedetailleerd marketing budget.
Ik ben benieuwd waar jij graag in zou willen staan. Of door welke site je graag zou opgepikt willen worden! Laat je het me weten?