Mensen zijn steeds meer nieuwsbrief moe en worden steeds selectiever in wat ze willen lezen. Het beste is om je mail kort en krachtig te houden; scheelt weer tijd voor jou en je hebt minder kans dat ze zich uitschrijven. De ‘ultieme’ nieuwsbrief structuur + volgorde leer je in de SEQUEL, maar doe je het al jaren op dezelfde manier en heb je nog steeds een verkooppiek na de nieuwsbrief? Lekker zo houden!
Een handige tip is: gebruik je blogteksten voor je nieuwsbrief! Twee vliegen in een klap.
Bloggen voor je webshop
‘Iedereen’ zegt dat je moet bloggen, en hoewel het een heel goede manier is om klanten te trekken, ben ik het er in sommige gevallen niet mee eens. Namelijk als je niet goed kan schrijven. Dan moet je het gewoon niet doen. Dan vind je het niet leuk, kost het heel veel tijd en frustreert het alleen maar. En dat merken je lezers echt wel. Zonde, je kunt je tijd wel beter gebruiken!
In juli 2021 werden er 87544919 (!) nieuwe blogs geplaatst, dus om op te vallen heb je hier een hele klus aan. Mocht je nieuwsgierig zijn naar de huidige stand, klik maar eens hier…. Of hier. Kijk voor de grap bij de Facebook data en Insta, en dan snap je waarom je post soms minder aandacht krijgt dan je verwacht.. Waanzinnig en fascinerend.
Wat je in dat geval wel kunt doen (naast bv iemand inhuren om je blogs te schrijven), is elke keer een product in de spotlight zetten met een iets uitgebreidere beschrijving of je vertelt waarom je deze hebt uitgekozen. Of je pakt elke maand een nieuwe categorie. Of je zet een klant in het zonnetje. Heb je een hobby zoals koken? Deel je favoriete recepten. Ben je net begonnen met hardlopen en verkoop je sportkleding? Deel je belevenissen. Of je deelt een filmpje, een liedje of mooi blog van iemand anders (met toestemming, naam en toenaam uiteraard) en vertelt je verhaal waarom je dat wil delen.
Blog jij veel? En hoe vaak stuur je een nieuwsbrief?