Zo bouw je een professioneel netwerk wat meerwaarde biedt
content-creatie
Succesvolle content creatie is schrijven vanuit je hart
 
 

Webshop klantenservice: 3 manieren om je klanten blij te maken

Hoe belangrijk vind jij de klantenservice van je webshop?

Natuurlijk, nieuwe kopers krijgen is essentieel voor groei, maar erg moeilijk, dat weten we inmiddels. In de grote hoeveelheid webshops is het niet alleen lastig om nieuwe klanten te vinden, het is ook een vluchtig moment: waarom kopen mensen bij jou niet en bij anderen wel? Het kost enorm veel tijd (en geld) om nieuwe klanten te vinden en ze aan je te laten plakken. Webshop klantenservice mag niet onderschat worden en daarom geven wij je vandaag drie tips waarmee je tevreden klanten krijgt en houdt!

Veel belangrijker dan nieuwe klanten voor je winnen is het om de mensen die ooit iets bij je hebben gekocht bij je te houden! Maak je bestaande klanten fan, zorg ervoor dat ze je herinneren, en dat het geen eenmalige aankoop was. Op het gebied van klantenservice webshop maak je het verschil wanneer je op de beleving en ervaring van de klant inspeelt. Hoe jij communiceert en wat voor aandacht jij je klanten geeft is ontzettend belangrijk en essentieel om ze terug te laten keren naar jouw webshop. Kortom, besteed veel aandacht aan de mensen die al vertrouwen in je hebben. Wanneer je hun ervaring met jou onvergetelijk maakt dan kun je op positieve mond tot mond reclame rekenen. En dat is precies wat we allemaal nodig hebben!

Van klant naar groupie

Doe jij dat al, iets extra’s geven? Ik bedoel niet dat je enorme kortingen moet weggeven, soms zijn het de kleine dingen die ’t doen..

Hier zijn 3 manieren om je klanten blij te maken door dat kleine beetje extra:

  1. Met stip op 1!! Verzend tenminste 5 klanten een bedankbriefje of kaartje… Het is zo gemakkelijk; het adres heb je immers al. Bedenk maar: hoe leuk zou jij het vinden als je een (handgeschreven) kaartje in de bus vindt van een webshop waar je ooit iets hebt gekocht? Je kunt er een persoonlijke korting aan verbinden, maar dat hoeft niet eens; iets van je laten horen, zonder iets terug te verwachten, is toch ook heerlijk om te doen?
  2. Maak deze week een vrolijke nieuwsbrief om je klanten weer even aan je shop te laten herinneren: een leuke actie, iets nieuws in je shop, of…. een stukje privé! Klanten blijven graag op de hoogte van de shops die ze leuk vinden, maar nog leuker vinden ze het om de persoon achter de shop te leren kennen.
  3. Doe een stapel kortingsbonnen bij de bestelling, voor degene die iets besteld heeft is het leuk om weg te geven, en voor jou goed voor je naamsbekendheid.

Wat doe jij om iets extra’s aan te bieden? Ik hoor het graag!


Klantenservice webshop: zo maak je van een klant een fan!

Van een klant een fan maken is het leukste wat er is en ook nog eens ontzettend gezond voor je business. Daarom heb ik een vijf daagse online cursus van klant naar groupie voor je ontwikkeld. Vijf dagen lang elke dag een opdracht die jou helpt om je klantenservice webshop door het dak te laten gaan! Wil je echt alles uit de kast halen doe dan mee aan de 16 weekse intensieve training the sequel. Gedurende 16 weken nemen we jouw klantenservice webshop op de schop en gaan we diepte in op het gebied van marketing.

Content is key

Wil je naast je bestaande klanten ook nieuwe klanten aantrekken? Lees alles over naamsbekendheid vergroten, de verschillende content marketing vormen, succesvolle content creatie en hoe je productteksten schrijft die ingaat op de klantbehoeften en koopmotieven.