advies webwinkel
‘Toch ziet je er nog goed uit’, zei mijn beste vriendin.
Hoe je zorgt dat je klanten bij je terugkomen
Hoe je zorgt dat je klanten bij je terugkomen
 
 

Webshop slogan: 1 zin om jouw webwinkel te omschrijven

Stel, je hebt een gigantisch billboard gekregen voor je verjaardag en daar mag jij een week lang op verschillende toplocaties jouw webwinkel op promoten. O jeh!

Wat zou je vertellen over jouw product?

Je krijgt 1 regel.

Je krijgt 1 kans.

En 1 plaatje.

Taglines en slogans, wat is het verschil?

Heb je een mooi plaatje, waardoor iedereen direct denkt: ‘hé, daar is webwinkel x weer’?

Heb je een slogan, een slagzin, een payoff? Slogans beschrijven niet letterlijk wat je verkoopt. Want dat is je ondertitel, je tagline.

Kijk, een voorbeeld: Wehkamp.

Tagline cq ondertitel: hét online warenhuis van Nederland

Slogan was eerst Vóór 22.00 uur besteld, morgen in huis maar inmiddels aangepast: snel bezorgd, ook ’s avonds en op zaterdag.

Wat is een tagline

De ondertitel, de tagline beschrijft dus iets wat jou onderscheidt van de anderen, en wat iemand van je webwinkel kan verwachten. En waar, als het goed is, ook één van je belangrijkste zoekwoorden in staat. En niet eindigt met een punt

Wat is een slogan

Je slogan is puur en alleen voor je branding. Denk maar eens aan Heerlijk helder… Of: … omdat je het waard bent. Herkenbaar is de klank, het ritme en de rijm. Soms een alliteratie, soms een personificatie of een dubbele betekenis.

reclame

Webshop slogan bedenken

Heb je nog geen webshop slogan voor jouw online winkel en wil je wat inspiratie opdoen? gratisslogans.nl is een mooi uitgangspunt om inspiratie op te doen. Het is extreem moeilijk om niet in cliches te vervallen en juist een slogan te hebben die blijft hangen bij de doelgroep. Het helpt om ongebruikelijke woorden te gebruiken. Woorden zoals ‘goed’, ‘vers’, ‘goedkoop’ zijn uitgemolken en doen het niet goed. Woorden als ‘goedemoggel’, ‘zwitsersleven’ en ‘retteketet’ zijn goede voorbeelden van ongebruikelijke woorden die blijven hangen. Als je daarnaast een dubbele bodem in je slogan weet aan te brengen en mensen dus echt even aan het denken zet, zit je in de goede richting van een grijpende slogan. Voorbeelden van een dubbele bodem in een slogan: ‘er gaan niets boven Groningen’ en ‘Iamsterdam’. Als je ook nog eens een woord of zin gebruikt die mensen gemakkelijk overnemen dan zit je helemaal gebijteld.

Ik ben trouwens heel benieuwd wat jouw slogan en tagline is! Laat je je reactie hieronder achter? O jeh!

xoxo Gwendoline